Az ősszel bemutatásra kerülő Volvo XC90 a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló kombinációjával készül új fejezetet nyitni a négykerekűek piacán

Az új – 2015-ben piacra kerülő – Volvo XC90 összkerékhajtású hétüléses autó akár 400 lóerős maximális teljesítmény mellett is csak 60 g/km mennyiségű széndioxidot bocsájt ki, kizárólag négyhengeres, intelligens benzines és dízel motorokat használva.

Családi autóként, akár hét utassal a fedélzetén az új XC90 az egy főre vetített kilométerenkénti széndioxid kibocsájtása és üzemanyag fogyasztása kiugróan alacsony lesz, de a környezettudatos családi felhasználók mellett jó választás lehet céges autóként is, ahol a káros anyag kibocsájtási határértékek az élvezetes autózás útját állták idáig. A négyhengeres motorok korábban csak nagyobb motorokhoz kapcsolódó vezetési élményt fognak nyújtani, ráadásul minden eddiginél hatékonyabban és tisztábban.

A „T8” jelölésű legerősebb kivitel egyesíti magában a plug-in elektromos autót, a hibrid autót és a nagyteljesítményű benzinmotoros autót. Alapbeállítás szerint a meghajtás módja hibrid, ekkor a kétliteres, kompresszoros és turbófeltöltős benzinmotor az első kerekeket, a 60kW teljesítményű elektromos motor pedig a hátsó kerekeket hajtja.

A kompresszor alacsony fordulatszám-tartományokban lép működésbe, hogy egy nagyobb szívómotorhoz hasonló érzetet adjon a motornak, a turbófeltöltő pedig a légáramlás emelkedésével kapcsolódik be a munkába. Az elektromos motor közvetlenül ad nyomatékot a hátsó kerekeknek.

Az alacsony fordulatszám-tartományokban a halk, kibocsátásmentes, városi vezetéshez a vezető átkapcsolhat a tisztán elektromos motorra, és maximum 40 kilométeren keresztül így autózhat.

Benzines és dízel motorválaszték

A Volvo XC90 motorkínálatában megtalálható lesz a D5 ikerturbódízel motor 225 lóerős teljesítménnyel és 470 Nm forgatónyomatékkal, 6 l/100 km üzemanyag fogyasztással, illetve a D4 turbódízel motor 190 lóerős teljesítménnyel, 400 Nm forgatónyomatékkal és 5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással.

A benzinmotor kínálatban kétfajta közül lehet választani: az egyik a T6 kompresszoros és turbófeltöltős egység 320 lóerővel és 400 Nm forgatónyomatékkal, a másik a T5 motor 254 lóerővel és 350 Nm forgatónyomatékkal.

 A motorokon túl az új futómű és az SPA építési technológia az autó belsejében is nagyobb konfigurációs rugalmasságot tesz lehetővé így a Twin Engine és az akkumulátor behelyezése nem vesz el helyet a csomag- és fényűző utastértől.

Elképzelhető, hogy így fog kinézni az új Volvo XC90:

Some descriptionSome descriptionSome description

 

Forrás: autoblog.hu

Lépjen velünk kapcsolatba

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.