Gumiabroncs-csere | Eljött az idő!!!

Ha tavasz, akkor itt a gumicsere ideje. A Business Lease központja Budapesten található, a több ezer ügyfél, pedig az ország egész területén élvezi az autójának a használatát. Minden évben a szezonális gumicsere komoly szervezést és kommunikációt igényel.  A Business Lease olyan szolgáltatókat választ, akiknek a gumiszerviz hálózata országos szintű, ezen felül rendkívül fontos az általuk végzett munka színvonala. A magas szolgáltatási szint folyamatosságát rendszeresen ellenőrizzük.

Gumicsere - mühely

BUSINESS LEASE folyamatok

 

Érdemes bepillantani egy kicsit a kulisszák mögé, hogy mennyi munkával jár a téli gumiról a nyárira váltás. Március 22-én nyílnak meg az online foglalási időpontok, addig a szervizekben komoly munka folyik. Ugyanis az ügyfél érkezéséig a raktárból előkeresik az ősszel leszerelt nyári gumi szettet. A rendszám alapján történő, a szabályszerű tárolás megkezdése előtt, még ősszel szemrevételezik a leszerelt gumikat. Ha valami hibát találnak, vagy a megengedettnél nagyobb a kopás, akkor az abroncsot vagy az abroncsokat kicserélik. Az ügyfelet és minket is értesítenek erről. Nagyjából ez a háttere a téli gumiabroncsról a nyárira váltásnak.

 

GUMIS TIPPEK – Nagy Jánostól

Nagy János kollégánkat  (MRT Senior Specialist) kértük meg, hogy adjon tanácsot a felhasználóknak a gumicserével kapcsolatban.

A Business Lease szervizcsapatból János nevével több autóhasználó is találkozhatott, hiszen hozzá tartozik az autók szervizének és a gumizásának a szervezése illetve a javítások engedélyezése, a szerviz szolgáltatással és a gumiabroncsokkal kapcsolatos problémák megoldása (többek között).

“Kezdeném azzal, amit anno az autós iskolában tanultunk és mindenkinek elmondtak és elmondanak ma is. Ez az örökzöld, a műszaki oktatáson hangzik el, és egy régi, mára kissé elfeledett, ritkán használt szót is használnak vele együtt, ami a felelősség. Érthetőbben, a járművezetőnek az autójával kapcsolatban létezik felelőssége. Ez úgy néz ki, hogy mindennap, az elindulás előtt érdemes körbe járni a járművet. A szemrevételezés közben pedig ellenőrizni a gumiabroncsokat, folyik-e valami folyadék a járműből vagy érte-e az autó külsejét valami sérülés.

Amit érdemes figyelni, hogy mi az eltérés a megszokott állapottól. Az egyik ilyen dolog, ha dudorodást lát az gumi oldalán. Ez azt jelenti, hogy szál szakadás történt. Ezt jelenteni kell azonnal, mi pedig intézkedünk a cseréről, ugyanis így közlekedni életveszélyes. Optimális esetben a dudor csak nagy sebességnél okoz durrdefektet, aminek a következményeit nem kell ecsetelni.

A kitüremkedés a guminak a hibájából is keletkezhet, de a gyakoribb ok a “kátyúzás” vagy a “padkázás”. Szóval a megszokottól eltérő dolgokat kell keresni, pl. a futófelület kopását. Ami lehet a széleken vagy a futófelület közepén. Ezek a kopások utalhat nem jól beállított keréknyomásra illetve elállítodott futóműre.  Lassú defektet okozhat a gumi futófelületéből kiálló fémdarab pl. csavar, szög.

 

Guminyomás

Guminyomás – örökzöld kérdés

 

A szemrevételezésen túlmenően érdemes a guminyomást is ellenőrizni. Szerencsére ebben is segít a technika, mert a 2014-től kötelező felszerelése az autóknak a beépített guminyomás mérő. A gumiabroncsoknak a nyomását tudja ellenőrizni az autó műszerfalán, az egyik görgethető menüpontban. Vagy a központi kijelző adott menüpontjában. Ami pozitív, hogy az elektronika jelez, ha nyomásvesztés jön létre.

Az autó gumijainak az előírt nyomását az ügyfél leolvashatja az első ajtó oszlopának a belső felületén lévő kis matricáról. Általában itt tüntetik fel az értékeket. Melyik abroncsot, mekkora nyomásúra kell felpumpálni. Érdemes ezt a kis munkát megcsinálni, mert a helyes guminyomás segít megőrizni az abroncsok élettartamát. Ezen felül az autó fogyasztását és a kanyarodási képességet is befolyásolja (rontja), az alacsony guminyomás.

 

MILYEN SZEMPONTOKAT VESZ FIGYELEMBE A GUMIMÁRKA VÁLASZTÁSÁNÁL A FLOTTAKEZELŐ

 

A gumiabroncs márkákkal kapcsolatban szeretném felhívni a figyelmet egy kevésbé köztudott dologra. Ez pedig az a trend, amely az autóiparban már eléggé  közismert. Az átlagos autó ismeretekkel rendelkező autós is tudja, hogy léteznek autóipari csoportok. Ez annyit jelent, hogy egy cégcsoport ”szárnyai”alá, több márka is tartozik. Ezek a karosszéria alatt azonos technikát használnak, hogy olcsóbb legyen a gyártás.

Hasonló folyamat játszódott, játszódik le a gumigyáraknál. Ezen a téren is kialakultak cégcsoportok, például a hajdani szocialista márkáknak jó ideje új a tulajdonosuk. A cseh Barum például már 1992 óta a német Continental tulajdonában áll, a magyar Taurus, pedig a Michelin forgalmát növeli.

A gumiipari társulások hasonlóan működnek, mint az autógyáriak: a prémium gyártóknál használt megoldások, előbb-utóbb elérhetővé válnak az olcsóbb márkáknál is. Azaz a kevésbé jó nevű márka is hasonló, magas szintű megoldásokat vonultat fel, csak az ára és a pozicionáltsága miatt, a vevőköre teljesen más.

 

Itt is léteznek prémium gyártók?

 

Igen, ez nem csak az árazáson látszik, hanem az esetek nagy részében a gumiknak a teljesítményén is. Egyébként megfigyelhető egy új trend, ami az, hogy a felénk kevésbé ismert ázsiai márkák törnek előre.

Ez úgy zajlik, hogy ezek a cégek rengeteget foglalkoznak a kutatás-fejlesztéssel – és sokszor vele párhuzamosan – a versenyzéssel is. A befektetett munkának évek múlva kezdenek megjelenni az eredményei. Ezek miatt, a piacon is előretörnek és komolyan jönnek fel.

Jó példa erre a Kumho és a Hankook – sokak előtt még kevésbé ismert, hogy a gumi teszteken jól szerepelnek.

Nyomósabb érv mellettük, hogy neves európai autógyárak választják őket első szerelésnek, azaz gyárilag ezzel jön ki az autó. Ez jól tükrözi az általuk elvégzett munkát és a termékeiknek a minőségét. A lényeg, hogy a nem prémium ligában jegyzett márka is tud jó minőségű abroncsot gyártani.

Gumit választani nem könnyű

Mit válasszunk?

 

A Business Lease ügyfelek autóira csak jó minőségű gumik kerülnek. Az áruházak polcain válogató autósnak mit javasol?

Azt, hogy óvakodjon a nagyon olcsó gumikat kínáló, névtelen gyártóktól. Ők általában azzal a ”trükkel” élnek, hogy lemásolják a nagy neveknek a mintázatait, és az oldalának a feliratozását, kialakítását. Így az első pillantásra jó kinézetű, vagány gumit kínálnak, töredék áron. A hátránya ezeknek az olcsó vételeknek, hogy a guminak a pontos keverékét, az abroncsban lévő drót és szövetszálak irányát már nem másolják le. Ezért ezekkel a gumikkal a fékút, a mintázat víz kiszorító képessége és sok más tényező, teljesen eltér a mintául vett prémium abroncsoktól. Ez kiterjed a futásteljesítményre is, ami elmarad a nevesebb gyártók termékeitől. Szóval az olcsó húsnak híg a leve, és a drága az olcsó mondások itt is érvényesek.

Lépjen velünk kapcsolatba

Hoppá! Az űrlap nem található.