4.9.2019
No items found.

Elektromos autó | Gyors piaci elemzés

Elektromos autó forradalom

Az európai járművásárlók növekvő érdeklődést mutatnak az elektromos autók iránt. Az európai piacon összesen 173 200 villanyautót regisztráltak 2019 első félévében. Ez 84% -kal magasabb, mint a 2018. első félévben.A növekedést részben a dízelmotorok démonizálása magyarázza, másrészt az olcsóbb új modellek bevezetésének is köszönhető. Szakértő elemzők szerint az elektromos piac térnyerése tovább folytatódik, sőt a második félévben várhatóan még jobban felgyorsul. Az autógyártók is osztják a kedvező piaci várakozásokat. Ezt támasztja alá a most megjelenő számos új elektromos modell is. A Volkswagen hamarosan piacra dobja az első teljes elektromos modellt, az ID 3-t; a Mercedes EQC (SUV) is nemsokára elérhető lesz; a Fiat bejelentette az elektromos 500-t ; a Peugeot bemutatja a vadonatúj Peugeot 208 elektromos változatát; és Kína is bevezet jó néhány elektromos modellt.A 2019 első félévében regisztrált erőteljes növekedés két fő tényezőnek köszönhető: Kína elkötelezettsége az elektromos hajtás mellett, és a Tesla szárnyaló értékesítése a Modell 3-nak köszönhetően. Természetesen a most kínált szélesebb modellválaszték több lehetőséget kínál az ökotudatos (hazánkban az ökotudatos vastagabb pénztárcájú) vásárló számára.

KÍNA - a növekedés motorja

Az elektromos járművek népszerűbbek Kínában, mint valaha. Az első félév értékesítési száma 430 700 eladott elektromos autó. Míg a hagyományos hajtású autó értékesítés 12%-kal csökkent, a tiszta elektromos autók iránti kereslet 111% -kal növekedett.[caption id="attachment_3596" align="aligncenter" width="450"]

Jato villanyautó értékesítés

Forrás: JATO[/caption]Sok kisebb európai piacon viszont nem kecsegtetőek a villanyautó értékesítési eredmények. Ennek ellenére az elektromos autók körül továbbra is pozitív hangulat érzékelhető. Összességében növekvő piacról beszélünk, és mint ilyen, a havi növekedés általában jelentős. Viszont az látható, hogy ha a növekedési ütem nem gyorsul fel jelentősen, akkor a kedvező trendek ellenére a villanyautó továbbra sem tud nagyobb szeletet szakítani a tortából.[caption id="attachment_3594" align="aligncenter" width="474"]

Jato elektromos jármű elemzés

Forrás: JATO[/caption]Magyarország 1%-os értékkel a középmezőnyben van, részesedésben megelőzve Nagy-Britanniát és Spanyolországot.

Lízing ajánlataink

TESLA - verhetetlen

A Tesla Model 3 jó példa, hogy a magas ár ellenére az elektromos autó népszerű a piacon. A Tesla mintegy 134 300 darabot értékesített 2019 első félévében, és ezzel a teljesítménnyel messze a világ legkelendőbb elektromos járműve. Az Egyesült Államok mellett, ahol az összes eladott Tesla 57%-a talál gazdára, Európában és Kínában is jól teljesít a prémium közepes méretű szedán. Európában eddig 37 500-an regisztráltak elő az új Model 3-ra, így a Renault Zoe-t megelőzve a Tesla a legkelendőbb villanyautó Európában. Kínában az összesítések alapján eddig 16 300 Teslát adtak el, amivel Kína a Tesla második legnagyobb piacává vált, és a Tesla is felkerült a kínai top tíz elektromos autós listára.[caption id="attachment_3601" align="aligncenter" width="440"]

Elektromos autó modellek

Forrás: JATO[/caption]A Model 3-nak a sikere kulcsfontosságú a márka pénzügyi stabilitásához, mivel a Tesla továbbra veszteséges lett a második negyedévben. Elon Musknak még sok Model 3-at el kell eladnia a tengerentúli piacokon, mivel az USA elektromos autó piaca közel van a csúcshoz, így ott a kereslet várhatóan csökkenni fog.A Tesla Model 3 nem az egyetlen elektromos modell, amely növeli az EV értékesítést. Ha az amerikai szedánt nem számoljuk, az útratételek így is 45% -kal növekedtek világszerte, köszönhetően Hyundai Kona, az Audi E-Tron, a Jaguar I-Pace és a Kia Niro kirívó értékesítési volumenének (mind SUV-k!), bár meg kell említeni, hogy a Renault Zoe, a BMW i3 és a Volkwagen e-Golf is szépen teljesített az elmúlt időszakban.[caption id="attachment_3593" align="aligncenter" width="494"]

Jato elektromos autó piac

Forrás: JATO[/caption]Az elektromos autó használók továbbra is ugyanazokkal a problémákkal szembesülnek, mint korábban: a járművek meglehetősen drágák (még Kínában is), az infrastruktúra még nem áll készen, és még mindig lehetne nagyobb a hatótávolság. Ez megmagyarázza, hogy világszerte miért csak egy szűk szegmens választ elektromos autót. Számos országban (lásd USA, Magyarország) az ösztönzők ellenére globális piaci részesedésük alacsony. Világszerte minden eladott 100 járműből kevesebb mint 2-nél teljesen elektromos hajtású a motor.Cikk forrás: JATO

Felvesszük önnel a kapcsolatot

Adja meg elérhetőségét, visszahívjuk
Köszönjük megkeresését. Kollégáink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
Oops! Something went wrong while submitting the form.