Az autó téli felkészítése

Annak ellenére, hogy a lízingelt autót vezetők mobilitását a flottakezelő segíti, ne feledkezzünk el a téli autófelkészítésnek ránk vonatkozó alaplépéseiről sem. Nézzük át ezeket az alapvető teendőket, amelyekkel biztosíthatjuk a folyamatos mobilitásunkat a legzordabb körülmények között is.

 

 

TÉLI GUMI


A téli közlekedés alapvető eszköze a téli gumi (7°C alatt). A szolgáltatónál érdemes időben bejelentkezni a gumicserére, hogy ne kelljen nyári gumival csúszkálni az október végi fagyban.

Olyan átszerelési helyszínt válasszon, ahol az lízingelt gépjármű tartósan tartózkodik (lakóhely vagy telephely szerint). Online gumiszerviz-keresőnkben meg tudja nézni, ki a szolgáltató.

  • Átszereléshez vigye magával a kerékőrt, a téli/nyári abroncsokhoz tartozó csavarokat és dísztárcsákat, ill. győződjön meg azok meglétéről mielőtt a szerelés helyéről eljönne.
  • A gumiszerviben a csere előtt kérjük meg a szakembert, hogy alaposan vizsgálja át az a leszerelt és felszerelendő abroncsokat egyaránt, milyen sérülések vannak rajta. A sérüléseket és a profilmélységet tüntessük fel a munkalapon és aláírásunkkal igazoljuk annak átvételét. Így nem fordulhat elő, hogy a nagy rohamban másik abroncsot szerelnek az autónkra. Ha a szakember javasolja a cserét, ne habozzunk. Az egyenletes kopás miatt 10 000 km-enként cserélgessük a kerekek pozícióját az autónkon. Alapvetően erre figyelnek a gumiszervizekben, de nem árt, ha a szakembernél rákérdezünk szerelés előtt.
  • Minden esetben kérje, hogy nyomatékkulccsal ellenőrizzék a kerékcsavarok megfelelő rögzítettségét. Győződjön meg róla, hogy megfelelően rögzítve lettek a kerekek!
  • Ellenőriztesse a pótkerék állapotát és nyomását, hogy biztosan üzemképes állapotban legyen, mikor szükség van rá!
  • Ha az AKH partnerei szerelik az abroncsot, érdemes tudni, hogy ők nem tárolnak keréktárcsa tartozékokat, a szerelést követően a gépkocsi csomagtartójába helyezik el a dísztárcsákat, kerékcsavarokat és alufelni közepet, melyek átvételét a bizonylaton aláíratják!

 

AKKUMULÁTOR

Az akkumulátor élettartama két és hat év között változik. Örökérvényű igazság azonban, hogy szinte mindig erős lehűléskor adja ki a lelkét. A legjobb megoldás, ha szakszervizben vizsgáltatja meg az állapotát. Idősebb akkumulátorokat érdemes lehet néhány hetente tölteni is, hogy a nagyobb igénybevételt kompenzálni lehessen.

 

FOLYADÉKOK

HŰTŐFOLYADÉK – A tél beköszönte előtt a hűtőfolyadéknak ne csak a szintjét, a fagyáspontját is ellenőrizzük! Méressük meg a hűtőfolyadék fagyáspontját, ha szükséges fagyálló koncentrátum hozzákeverésével érhetjük el a kívánt tűrőképességet, ám a két évnél öregebb folyadékot jobb teljes egészében lecseréltetni.

ABLAKMOSÓ FOLYADÉK – Az ablakmosó folyadékkal nincs ennyi gondunk, a tartályt egyszerűen téli folyadékkal töltsük fel, amint a nyári fogytán van. Nem kell egészen kiüríteni a tartályt, de nyári folyadékkal túlságosan felhígítani a téli folyadékot sem érdemes, mert ez lerontja mosóhatását, és ami fontosabb, csökkenti fagytűrő képességét.

 

LÁMPÁK

Ellenőrizzük az összes fényjelző működését, a búrák, tömítések épségét, mert az esetleges sérüléseken bejutó nedvesség pillanatok alatt kontakthibákat okoz. A fényszóró beállítását durván megítélhetjük, ha sötétben feltorlódott autósorban megnézzük, hogyan világítja meg a tompított fény az előttünk álló autó hátulját. Kétséges esetben, vagy ha szokatlanul sok szembejövő villogtat ránk, ellenőriztessük műszeresen a fényszórók beállítását.

 

Télen a szélvédő jobban koszolódik, így fontos, hogy az ablaktörlő és -mosó jól tegye a dolgát. Ha a gumi szemmel láthatóan ellapult, vagy szakadt, esetleg a fém része rozsdás vagy repedt, mindenképpen cseréljük ki a lapátokat. Ám akkor se próbáljuk megspórolni az új lapátok árát, ha a piszkos, maszatos szélvédőt nem tudja az ablaktörlő két törlés alatt tisztává varázsolni!

 

Vezessenek az út és időjárási viszonyoknak, a forgalomnak és nem utolsó sorban a sebességkorlátozásoknak megfelelő sebességgel!

Lépjen velünk kapcsolatba