
KÁRBEJELENTÉS
KORONAVÍRUS MIATTI VÁLTOZÁSOK – KÁRÜGYINTÉZÉS
Fontos! A vírus helyzettől függetlenül a kárbejelentési kötelezettség a biztosító felé kötelező (casco károknál 48 óra, KGFB károknál 30 nap. Késedelmes kárbejelentés esetén a járvány ellenére a biztosító elzárkózhat a fizetési kötelezettség alól, mivel a kárt telefonon, ill. e-mailben is be lehet jelenteni. A kárbejelentéshez továbbra is szükséges a kitöltött kárbejelentő, jogosítvány, forgalmi másolat és (min. 2 autó ütközése esetén) kék-sárga baleseti bejelentő, ill. rendőrségi jegyzőkönyv ha van.
Kárbejelentés
* * *
Mi a teendő, ha a lízingelt autómat baleset éri?
A káresemény, közúti baleset váratlanul éri az autóst, nem lehet rá felkészülni. A Business Lease csapata Ön mellett áll és segít Önnek abban, hogy a cégautó kárbejelentése időben megtörténjen. A későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha Ön is tisztában van azzal, hogy mi a teendő egy ilyen szituációban.
Két vagy több autó ütközésekor: az Európai baleseti bejelentő (kék-sárga nyomtatvány) vagy Online applikáció kitöltése után értesítse a Call Center munkatársait, akik tájékoztatják Önt a további teendőkről.
’Az európai baleseti bejelentő helyes kitöltése nagyon fontos. Az érintettek a bejelentő egy példányát vegyék magukhoz (a károsult az eredetit). Ne feledkezzünk meg az esetleges tanúk nevének és lakcímének feltüntetéséről. Ha nincs komoly vita a felek között, ismertessük el a károkozó felelősségét írásban, mert utólag ezt nehéz behajtani. Ha van kéznél fényképező gép vagy telefon, készítsünk fényképet a baleset helyszínéről. A vezető személyére és a járműre vonatkozó adatokat érdemes ellenőrizni.’
Egy résztvevős baleset: Természetesen, ha nincs több résztvevő, mert parkolás közben történt sérülés a cégautón, akkor a kék-sárga nyomtatvány kitöltése szükségtelen és azonnal lehet értesíteni a Call Center munkatársait.
1. SZÜKSÉGES ADATOK
- EU kárbejelentő vagy rendőrségi jegyzőkönyv (esetlegesen)
- Rendszám
- Autó típusa
- A felmerült probléma
2. KERESSEN MINKET!
Értesítse a Business Lease Call Center munkatársát, adja meg e-mail címét, melyre munkatársunk elküldi Önnek a megfelelő biztosítási kárbejelentő adatlapot.
Business Lease Call Center – hétfő – péntek 8:30-17:00 Tel: + 36 1 600 0999 | Online adatlap| Email: callcenter@businesslease.hu
3. TÖLTSE KI AZ ADATLAPOT!
Töltse ki a kárbejelentő adatlapot és két napon belül jutassa vissza a Call Center munkatársának.
4. IDŐPONTEGYEZTETÉS!
A kárbejelentő alapján a Business Lease Call Center kárfelmérési időpontot egyeztet a szervizzel.
Mit vigyek a kárfelmérésre? A kárfelmérés során legyenek Önnél az eredeti kitöltött kárbejelentő nyomtatványok és személyi okmányok.
Rendőrt kell hívni ha…
a másik félnek nincs KGFB (kötelező felelősség biztosítása),
a másik fél elhagyja a helyszínt adatai hátrahagyása nélkül,
a felek között a felelősség kérdése vitatott.
Személyi sérülés esetén azonnal értesíteni kell a mentőket, valamint a rendőrséget.
Mikor kerül javításra az autóm?
Kárfelmérés után tud egyeztetni időpontot a szervizzel a sérült autó javítására.
Mit tegyek, ha nem tudok tovább menni az autómmal?
Mozgásképtelen járműnél hívja a Business Lease assistance szolgálatát (+36 1 886 9288). Szolgáltatásunk a nap 24 órájában az Ön rendelkezésére áll. Négy napra díjmentes csereautót is biztosítunk.
Letölthető casco és KGFB feltételek
Itt letölthetők a casco biztosítás és kötelező-felelősségbiztosítás feltételei, melyek részletes képet adnak a kárrendezés teljes menetéről.