Kérjük válasszon az alábbi menüpontok közül

kárbejelentés menete

BALESET KÜLFÖLDÖN

Mi a teendő, ha a lízingelt autómat baleset éri KÜLFÖLDÖN?

 

Gyakran lízingelt autóval indulunk útnak a közeli tengerpartokra. Utazásunk során lehetünk akármennyire felkészültek, sajnos nem tudunk minden balesetet elkerülni, és sokunk nincs tisztában azzal, mi a teendő, ha útközben autóbaleset éri őket. Amikor megtörténik a baj, ráadásul külföldön, az komoly problémát jelenthet. Mi a teendő, ha külföldön éri lízingelt autónkat baleset? Ha már elkerülni nem lehet, érdemes legalább felkészülni rá.

A későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban.

kárbejelentő

 

 

 

 

ELSŐ LÉPÉSEK – nyomtatványok és kárbejelentés

 

1. Európai baleseti bejelentőt (kék-sárga nyomtatvány) Két vagy több autó ütközésekor minden esetben töltsük ki a baleseti bejelentőt. Illetve 2019-től az online kárbejelentő applikációt is lehet használni, amennyiben előzőleg letöltjük telefonunkra. A kitöltés során ellenőrizzük le, hogy a dokumentumokban szereplő járművek rendszáma és alvázszáma megegyezik-e. Minden EU-s országban a kárbejelentő rovatai ugyanazokat az adatokat tartalmazzák az idegen nyelvű példányokon is, ezért mindegy, hogy melyik fél példánya kerül kitöltésre. Fontos, hogy minden rovat pontosan ki legyen töltve, és mindkét járművezető írja alá a nyomtatványt. A megjegyzés rovatba lehetőség szerint a károkozóval be kell íratni saját nyelvén, hogy elismeri a felelősségét.

A baleseti bejelentő három részből áll
– baleset helye és időpontja.
– résztvevők adatai: a gépjármű adatai, a gépkocsivezető adatai és a kötelező gépjármű-biztosítást kezelő biztosító adatai. (Zöld Kártya-szám, s egy kötvényszám is található.)
– sematikus ábra helye

’Az európai baleseti bejelentő helyes kitöltése nagyon fontos. Az érintettek a bejelentő egy példányát vegyék magukhoz (a károsult az eredetit). Ne feledkezzünk meg az esetleges tanúk nevének és lakcímének feltüntetéséről. Ha nincs komoly vita a felek között, ismertessük el a károkozó felelősségét írásban, mert utólag ezt nehéz behajtani.  A vezető személyére és a járműre vonatkozó adatokat érdemes ellenőrizni.’

 

2. Fényképek: Készüljenek fényképek a sérült autókról, a baleset helyszínéről. A fotókat úgy készítse el, hogy azokon valamennyi rendszám jól látható legyen.

 

3. Business Lease kárbejelentőAmennyiben Business Lease-től lízingel autót, segítünk az ügyintézésben. Kérjük, töltse ki minden esetben!

 

4. Bejelentés: Biztosítónknak jelentsük be a káreseményt lehetőleg 48 órán belül. A kárrendezésnél szükségünk lesz a forgalmi és jogosítvány másolatára is.

 

 

MÁSODIK LÉPÉS

mozgaskepes_auto

– Ha mozgásképes marad az autó 

Kisebb koccanásnál tovább tudunk haladni a járművünkkel és nem kell megszakítanunk a z utazásunkat, nyaralásunkat. Ha valamelyik autóalkatrész pl. lökhárító úgy sérül, hogy leesik vagy letörik, akkor érdemes magunkkal vinni az autóban, mert a biztosító kérheti a bemutatását. A kárt 48 órán belül be kell jelenteni az illetékes biztosítónak, mivel a magyar biztosítási ügyintézés az irányadó. Ne halogassuk a bejelentést, míg letelik a két hetes nyaralásunk és visszaérkezünk a lízingelt járművel a garázsunkba. Ezt a 48 órás határidőt mindig tartsuk be, mert a kárrendezést a biztosító visszautasíthatja.  Ha mozgásképes a járművünk, a lízingelt autó javítását a Business Lease szerződött partnerei fogják elvégezni hazaérkezés után.

 

– Ha mozgásképtelen lesz az autó – 

javithato_autoKisebb, sérülésnél pl. defektnél / durrdefektnél vagy kisebb kőfelverődésnél  –  Bár nem tudunk továbbhaladni az autónkkal, de nem kell megszakítanunk az utazásunkat, mert ezek a javítások elvégezhetők a helyszínen. Ebben az esetben természetesen végezzük el a továbbhaladáshoz szükséges javítást egy közeli szervizben, vagy akár mi magunk is mozgásképes állapotba hozhatjuk a járművet (pl. lógó lökhárítót rögzíthetjük erősen a karosszériához). A szerviztől ne felejtsük el  elkérni a sérült /cserélt alkatrészt, és vigyük magunkkal, mert a biztosítónk esetleg kérni fogja. A javításról kapott eredeti szerviz számlára vigyázzunk, mert a biztosítónak kell majd továbbítanunk. Ha hazaértünk a végleges javítást a kárrendezés folyamata szerint végezzük itthon el.

 

mozgaskeptelen_auto

Nagyobb sérülésnél   –   Mozgásképtelen járműnél hívni kell segítséget. Business Lease-től lízingelt autó esetében assistance szolgálatunkat kell hívni (+36 1 886 9288). Dedikált kapcsolattartónk segít Önnek, hogy a mozgásképtelen autó Magyarországra kerüljön. Szolgáltatásunk a nap 24 órájában az Ön rendelkezésére áll.

Milyen okmányokat vigyünk magunkkal külföldre a lízingelt autónkhoz?

 

 

 

 

 

Gyakori kérdések Baleset külföldön

Mikor használjam a CASCO biztosítást és mikor a felelősségbiztosítást?
A kárrendezés történhet a kötelező felelősségbiztosítás, a casco biztosítás, valamint előzetesen, a casco biztosítás terhére.
    • .
  FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁS TERHÉRE:
            • a másik fél elismeri a felelősségét a baleset okozásáért, és ezt a biztosító is jóváhagyta;
            • abban az esetben, ha a másik fél elismeri a felelősségét, a baleseti bejelentő 14-es pontjában javasolt a következő szöveget rögzíteni: „az okozott balesetért a felelősséget elismerem”, és aláíratni az okozóval.
  CASCO BIZTOSÍTÁS TERHÉRE:
                • saját hibás káresemény;
                • a kár okozója ismeretlen (pl. parkolóban tudtunk nélkül történt kár.);
                • lopás- és részlopáskárok. (Rendőrségi feljelentés szükséges.)
  ELŐZETESEN, A CASCO BIZTOSÍTÁS TERHÉRE:
                • külföldi károkozó esetén javasolni szoktuk az előzetesen, casco biztosítás terhére történő kárrendezést;
                • abban az esetben, ha nem egyértelmű, hogy ki a felelős a baleset bekövetkezéséért;
                • abban jogerős rendőrségi határozat kézhezvételéig (akár 6-8 hónap) javasoljuk az előzetesen, casco biztosítás terhére történő kárrendezést.
Mikor szükséges rendőrt hívni?
Rendőrséget kell hívni az alábbi esetekben:
  • amennyiben a másik fél külföldi állampolgár, külföldi rendszámú a jármű,
  • amennyiben a másik félnek nincs KGFB (kötelező felelősség biztosítása),
  • másik fél elhagyja a helyszínt adatai hátrahagyása nélkül,
  • a felek között a felelősség kérdése vitatott,
  • személyi sérülés esetén azonnal értesíteni kell a mentőket, valamint a rendőrséget.
Az autómnak olyan sérülése van, hogy nem lehet vezetni
Önnek azonnali segítségre van szüksége. A Business Lease-től Ön garantáltan segítséget kap a nap 24 órájában, az év minden napján. Road assistance csapatunkkal a következő telefonszámon léphet kapcsolatba: +36 1 886 9288.
A szélvédőm összetört
Önnek azonnali segítségre van szüksége, a szélvédőt a lehető leggyorsabban meg kell javítani. Ha a sérülés mértéke miatt nem tovább tud az autóval közlekedni, akkor Road Assistance csapatunk segít Önnek. Ha tovább tud az autóval közlekedni, a lehető legrövidebb időn belül küldje el a kitöltött  Kárbejelentőt! CALL CENTER ROAD ASSISTANCE | 0-24h | Tel: + 36 1 886 9288  
A szélvédőmön repedés van
A szélvédőt a lehető leggyorsabban meg kell javítani. Ha a sérülés mértéke miatt nem tovább tud az autóval közlekedni, akkor Road Assistance csapatunk segít Önnek. Ha tovább tud az autóval közlekedni, a lehető legrövidebb időn belül küldje el a kitöltött  Kárbejelentőt! CALL CENTER ROAD ASSISTANCE | 0-24h | Tel: + 36 1 886 9288
A szélvédőmön kavicsfelverődés van
A szélvédőt a lehető leggyorsabban meg kell javítani. Ha a sérülés mértéke miatt nem tovább tud az autóval közlekedni, akkor Road Assistance csapatunk segít Önnek. Ha tovább tud az autóval közlekedni, a lehető legrövidebb időn belül küldje el a kitöltött  Kárbejelentőt! CALL CENTER ROAD ASSISTANCE | 0-24h | Tel: + 36 1 886 9288
Karosszéria sérülés
Amennyiben sérült a karosszériája, kérjük vegye fel a kapcsolatot Call Centerünkkel. Road assistance csapatunkkal a következő telefonszámon léphet kapcsolatba: +36 1 88 692 88.
Balesetet szenvedtem!
Baleset, gépjármű sérülés bekövetkezése esetén kérjük, vegyék fel a kapcsolatot a Business Lease Call Centerével.

KÉRDÉSE VAN?

Hívjon minket vagy írjon nekünk! Telefonszámunk: +36 1 886 9299, e-mail címünk: insurance@businesslease.hu.

Lépjen velünk kapcsolatba

Hoppá! Az űrlap nem található.