Pakoljunk okosan az autónkban

Képzelje el, hogy nyugodtan vezet az autópályán, amikor ön előtt haladó autó egy defekt miatt váratlanul irányíthatatlanná válik. Teljes erőből beletapos a fékbe. Ugyanebben a pillanatban a hátsó ülésre tett húszkilós táska megindul előre, és 50 km/órás sebességnél a tömegének a negyvenszeresével tör az elöl ülők felé. Kiszámolva ez 800 kg. Ennek pontos értéke a röppálya hosszától is függ, de az biztos, hogy ez a szám egy elég jó közelítés.

Csomagok az autó ütközésekor Hogyan ne pakoljunk az autóba

Számos baleseti helyszíni fotó látható a neten, ahol a táskák, csomagok a szerencsétlenül járt autó 10 m-es sugarában szóródtak szerteszét, és a nagy kérdés, hogy mi történt a fülkében. A tömegének sokszorosával előrevágódó csomag könnyen halálos sérülést okozhat.

Sorrend – alulra a nehezet
Ezt megelőzhetjük egy pár perces előkészülettel. Alulra tegyük a nehéz és méretes csomagokat és feljebb a könnyebb holmikat. Szedánoknál a csomagok zárt csomagtartóban vannak, nem törhetnek be az utastérbe. Kombiknál és egyterűeknél a hátsó üléssort rögzítését könnyen áttörheti egy-egy nehezebb bőrönd, így ezeket érdemes csomagrögzítő hálóval fixálni.

Határ a plafon
Kombiknál szeretünk a kalaptartó magasságán túl pakolni. A csomagrögzítő háló vagy rács ekkor is hasznos lehet. Balesetnél bármi – még egy esernyő is -, el tud szabadulni és önálló életre kel. Legyen nálunk minden utazáskor gumipók, hogy a plusz csomagokat fixálhassuk.

Hagyjunk táncteret a csomagtartóban
A csomagtartóba soha ne középre tegyük a tárgyakat. Toljuk azokat az üléstámlához és két oldalra. Nagyon szerencsétlen esetben még kisebb súlyú tárgyak is tudnak halálos sérülést okozni, mint egy kulcscsomó.

Mi van az autó tetején?
Tetőbokszok -Ezek pakolása során arra törekedjünk, hogy a legkönnyebb, de esetleg komoly helyigényű tárgyakat, csomagokat pakoljuk ide. A könnyebb tetőboksz nem rontja nagyon az autó vezethetőségét.
Kerékpár – Ha megoldható, ne az autó tetejére, hanem az autó hátuljára rögzítsük a bicikliket. (Ekkor kell majd a külön szürke rendszám tábla.) A légellenállás kisebb és könnyebben vezethető az autó.

Csörgő László - vezetéstechnikai tréner

PLUSZ KÉT JÓTANÁCSCsörgő László tréner – Business Lease Vezetéstechnikai Tréning

  • Kombi és egyterű autók a hátsó üléssorainál minden esetben – még üresen is – kapcsoljuk be a biztonsági övet. Baleset esetén egy helyéről kirepülő üléssor komoly károkat tud tenni bennünk
  • Hátsó ülésekre tett bőröndjeinket, csomagjainkat legalább biztonsági övvel csatoljuk be.

További fontos információ gépjármű-vezetőinknek.

 

 

Lépjen velünk kapcsolatba

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.