Használtautó – Opel Insignia

Újként több mint 10, most alig 4 millió

Használtteszt: Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFlex Cosmo – 2015.

Dombóvári Mihály

Megjelent:  www.totalcar.hu  2019.01.26.

használt Opel Insignia

Új korában az Opel Insignia jellegzetes menedzserautó, a középvezetők rangjelzője. Kérdés, hogy ha kikopnak a cégmunkából, megfelelnek-e egy család számára? Egy hároméves, tehát a sorozat végéről származó példányt próbáltunk ki az egyik legtakarékosabb motorral.

Nem csoda, hogy a használtpiacon keresett autó az Opel Insignia. Több mint ötszáz eladó példányt hirdetnek egyszerre, ráadásul igen sokféle variációban. A hosszú gyártási ciklus alatt a kaszni csak finom módosításokat kapott, így megjelenése nem elavult, ma is frissnek hat. Utóbbi persze nem csak a kényszerből megnyúlt modellciklus miatt alakult így. Lendületes, vagány, szépen kidolgozott. Valami olyan megbonthatatlan egységet mutat, mint annak idején a Calibra, ahhoz se nagyon lehetett rontás nélkül utólag hozzányúlni.

Az Opel felső-középkategóriás típusai, a Vectra óta mindig is kedvelt cégautók voltak, akárcsak közvetlen konkurensei, a Volkswagen Passat és a Ford Mondeo (Sierra). Mehetnénk messzebbre is és említhetném az Asconát, amelyet a Vectra váltott, de az Ascona-korszakban itthon a cégautó a Lada meg a Volga volt. Ha egy-egy Ascona Magyarországra vetődött, az a nyugati luxust testesítette meg annak ellenére, hogy vélhetően kint belefért az átlagcégautó-kategóriába – de mi ezt itt kevés kivétellel nem tudtuk.

További használtautóink

 

használt Opel Insignia hátsó

Ez az Insignia nem csak típusában jellegzetes, hanem jellemzőiben is. A kétliteres CDTI ecoFlex Cosmo start-stop megnevezés már eleve magyarázatra szorul. Gyártásakor már léteztek az 1,6 literes dízelek is, így a motorméret, valamint a felszereltség is vezetői autót feltételez. A motorra vonatkozó ecoFlex jelzés egy egész technikai csomagot jelent, amely az alacsony fogyasztást célozza – a hab a tortán a start-stop rendszer.

 

A Cosmo pedig egy jó felszereltségi szint, amelyet meg is toldottak. Így az autóban van bőrkárpitozás, állítható combtámaszú, sportos ülések, navigáció, parkolási segédrendszer, illetve Bose audiorendszer. A kocsit 2015. 07.29-én állították forgalomba, most, az eladásra kínálás pillanatában 132 956 km-t mutat a kilométerszámlálója ami jelzi, hogy évente, átlagosan több mint 30 ezer kilométert mentek vele. Ez egy átlagautós szemében soknak tűnhet, de összességében még vonzó futásteljesítmény a vásárlás szempontjából.

 

használt Opel Insignia vezető

Persze a kilométerszám önmagában nem garancia az autó jó állapotára, hiszen nem mindegy, hogy élte meg azt a 3 év és pár hónap szolgálatot, illetve milyen gondozást kapott. Kevés sérüléssel, hibával megúszta a cégautóságot, első ránézésre makulátlan.

használt Opel Insignia hűtőmaszk

Amit találtam rajta, az szerepel az autó az SGS által készített alapos állapotlapján (lényegében olyan mint a Dekráé, csak a tesztautót adó Business Lease flottakezelő ezt a céget bízta meg erre a munkára). Így látni, hogy vagy utolértek valakit, vagy parkolói lökdösődés történt, mert az első rendszám kicsit sérült, és a hűtőmaszk bal oldalánál nagyobb a hézag mint a jobb oldalon. A géptetőn is láttam 2-3 kőfelverődést, a bal hátsó sárvédő első-, kerékjárati ív részén pár kis karcot.

A felnik közül csak a jobb elsőn van sérülés, amit amolyan gyorssegélyként „leecseteltek” – de látszik, hogy korábban 3-4 centiméternyi peremet gyalult le róla a valaki. A 18 colos felnivel ez könnyen megy – mármint a sérülés gyűjtés, padkán, kátyúban. A gumik jó állapotú prémium Pirelli P-Zero-k, még kellő mintamélységgel, 245/45 R18 méretben.

Az utastér is eléggé egyben van, nem éreztem a kínnal kikozmetikázott hatást. Nem vágott orrba a friss tisztítószerszag, nem tűnt fel a műanyag-, és bőrápolók gazdag használata sem. Erre a kocsira tényleg vigyáztak, minden megvan benne, minden működik, nincsenek karcok vagy lemállások, netán elszíneződések. Szépek az ülések, nincsenek kiszakadva vagy elszíneződve, pedig kényes a világos kárpitszín.

 

használt Opel Insignia gondos használat

 

Mindez két dologra utalhat: a fent említett gondos használatot feltételezhetem, és/vagy, hogy strapabíró anyagokból rakták össze az Insignia utasterét. A csomagtartóban találtam végre nyomát a használatnak, mert bár alapvetően ez is rendben volt, a perem belső-alsó burkolata karcolódott össze a pakolások alatt. Valamint vélhetően a jobb hátsó izzócsere miatt az amúgy is nehezen, csak türelemmel visszapasszítható préselt burkolatok álltak el valamelyest: persze ez legyen a legnagyobb baj.

 

használt Opel Insignia csomagtér

 

Itt meg is állnék egy pillanatra, mert a szerelőkkel beszélgetve úgy tűnik, jobb ha nincs komolyabb baja egy Insignia-bonyolultságú autónak. Egy ilyen kocsinál a meglévő hibák komolyan felverik a fenntartási költségeket, így nagyon fontos a szervizelőélet és az adott állapot ismerete. Az alkatrésztáblázatban nem véletlenül tüntettem fel a kettős tömegű lendkerék és a kuplungszett árát, mert abból könnyen kimatekozható, hogy egy ilyen cseretörténet félmillió forintnál áll meg, igaz, én drágább alkatrészmárkákat néztem.

És ezek csak a kopóalkatrészek, állapotuk a korábbi használó vezetési szokásaitól is függ. A csereidő akár beköszönhet a mi tesztautónk kevesebb mint 140 ezer kilométere után, de a szerkezet kihúzhatja akár 300 ezerig is, bár ez utóbbi ritkább.

 

használt Opel Insignia vezetés közben

 

A hároméves Insignia menet közben nem mutatta jelét, hogy bármilyen nagyobb javításra volna szüksége. A motortérben hidegen indítva egy kis súrlódó hang nem tetszett – ékszíj/ékszíjtárcsa jellegű volt, de hibakódja nem volt a nagy Opelnek. A futómű koppanásmentes, stabil, jó egyenesfutással és a peres gumik ellenére jó rugózási kényelemmel, a kormányzás is holtjátékmentes volt.

 

használt Opel Insignia motortér

 

A 140 lóerős motor erőteljesen húz, jellegzetes, érdes hangú gyorsítással, és az Opel-dízelek hagyományaihoz illőn lassan felpörögve, majd rúgásszerű nyomatékcsúccsal megörvendeztetve a vezetőt. Van aki ezt szereti, én jobban kedvelem a kiegyensúlyozottabban viselkedő motorokat. Nem kevés a 350 newtonméter (rövid ideig, az overboost miatt akár 370 is lehet), de az Insignia A kifejezetten nehéz autó, menetkész tömege jóval több mint 1,5 tonna, így ezzel a motorral bő 10 másodperc kell neki nullától százig.

Együtt lehet élni a kétliteres Insigniával, főként a hatfokozatú kézi váltóval mindig az élhető fordulatszám-tartományban tartható a motor. Alacsony fordulaton nem szerettem kínozni, ilyenkor jobb visszaváltani – de itt nem benzines fordulatszámértékekre gondolok. Abból a szempontból szerethető az ecoFlex dízel, hogy még a start-stop rendszert kikapcsolva is igen alacsony fogyasztási értékeket produkál. Országúton, autópályán nem nagy varázslat 5 liter/100 kilométer alá vinni az étvágyát, de tempósan hajtva is öt-hat liter között marad az átlag. Sőt, városban sem lódul meg igazán, csak melegedjen be – egyébként az ecoFlex-csomag egyik lényege éppen az, hogy segíti a motor bemelegedését.

 

használt Opel Insignia kilométer

 

Az Insignia elöl kényelmes autó. Beszálláskor ugyan mélyre kell ülni, de nagyon jól tartanak az ülései, jól belőhető a vezetési helyzet. Hátra kicsit kászálódni kell, mélyen vannak az ülések. Kényelmesek ezek is, de a Passat-Mondeo pároshoz képest itt kevesebb a láb- és a fejtér is, így 180 centi fölött az ember feje elérheti a tetőt és a kis oldalablakok miatt itt bunkerben érezhetik magukat az utasok.

 

használt Opel Insignia bőrülések

 

A négyajtós kaszni egyik hátránya, hogy nagyobb tárgyakkal kevésbé jól pakolható a csomagtartó, de előnye, hogy nem nyitogatja rá a külvilágot a pakolóember a bent ülőkre. A flottavásárlók egyebek mellett ezért is kedvelik a négyajtós megoldást, családi autó szerepkörben viszont már praktikusabb az ötajtós kivitel.

Tesztautónkat a fenti állapotában 3 890 000 Ft-ért kínálják eladásra. Nem biztos, hogy ez az ár önmagában sokat mond, ezért nézzük meg mennyiért mennek az első generációs Insigniák, általában.

 

Eredeti cikk a Totalcaron

További használtautóink

 

használt Opel Insignia

 

 

 

 

Lépjen velünk kapcsolatba

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.