Hyundai I30 – dízel vs benzin

 

Autó CO kibocsátás

 

Tavaly forrt az autópiac a dízelbotrány miatt. Természetesen, minket mint több ezres flottával rendelkező autó lízing céget is érintett a kérdés.  Azóta eltelt egy év, sokat csendesült a botrány. A Totalcar újságírója annak járt a héten utána, hogy jelenleg hogy áll a BENZIN VS DÍZEL autó kérdés. Munkáját támogatta a Business Lease használt autó telephelye benzines és dízel autókkal.

 

 

Hyundai I30 fényszóró

 

Hyundai i30, dízel- és benzinmotorral

 

“Egy ismert flottakezelő használtautó-kereskedésébe a nyáron befutott néhány ügyfelektől visszakapott Hyundai i30, dízel- és benzinmotorral. Az utóbbiakat szabály szerint elkapkodták a vevők a felár és a nyári piacpangás ellenére. Egyet épp sikerült kipróbálni.

„Annyian hívtak a benzinesek miatt, hogy kétszázezerrel tettem feljebb az árukat, de még így is gyorsan elmentek” – meséli a telepvezető, miközben az utolsóként megmaradt benzines Hyundai i30 mellett álltunk. Körülöttünk dízelek, mindenhol. Arról az 1,6 literes, közös nyomócsöves motorral szerelt változatról van szó, amely a maga kategóriájában, újként sokak tetszését elnyerte. Ezek helyett vették meg gyorsan azokat a szintén 1,6 literes, de közvetlen befecskendezéses, GDI benzinmotorral szerelt példányokat, melyek már korántsem arattak ekkora tetszést újkorukban.

 

Használt Hyundai I30

 

Úgy tűnik mi, vevők kijózanodtunk a dízelkábulatból: persze ehhez kellett egy sor dízelbotrány, majd a dízelmotoros autók démonizálása, és mindenféle fenyegetés, hogy honnan és hányféleképpen fogják őket kitiltani. Azóta persze látni, hogy lényegében ugyanúgy használhatjuk a modernebb dízeleket, mint korábban, csak a járda mellett araszolva néznek ránk csúnyán némelyek a kerregésért, illetve a vélt-valós koromkibocsátás miatt. A dízelek ára jelentősen alábbszállt. Igazán amúgy sem volt magas, mert a kisautókon kívül majdnem minden kategóriában – a mérettel egyenesen növekvő arányban – a dízelmotoros autók vannak piaci túlsúlyban és amiből nagyobb a kínálat használtpiacon az olcsóbb. Most pedig amiből nagyobb a kínálat és még tartanak is tőle az emberek, az még olcsóbb.

 

használtautó klikk ide

 

Így történhetett, hogy a vastag kétszázezer forintos felár ellenére elhordták a nyári vevők a benzines Hyundai i30-akat a Business Lease telepéről, a dízeleket ma is árulják. Nagyon gondolkoztam, hogy én is egy dízelt próbálok ki bizonyítandó, hogy jó vásárlási tipp a fiatal használt kompakt autók piacán, de győzött a macskát is megölő kíváncsiság, és a benzines kulcsát kértem el. Ugyan mi ennyire vonzó ebben a GDI-ben?

 

Az autó színe

 

Egy abszolút szubjektív tényező is a benzines autó felé billentett: nagyon megtetszett az acélkék színe, a többi mind unalomszürke volt. Ez a kék sokkal élettel telibb, és fotózni is jobb. Így sikerült részben valós autóvásárlóként viselkednem.

És mit tud ez a kék autó, azon túl, hogy Hyundai i30? Egyrészt kombi. Másrészt elég jól felszerelt, Comfort, ami a mai kínálatban is a legmagasabb alatti felszereltségi szintet jelenti, harmadrészt DSG váltóval szerelt, ami egyben arra a kérdésre is választ ad, hogy vajon ez a duplakuplungos DSG másképp viselkedik-e, mint mondjuk a Volkswageneké.

4 690 000 forintra lőtték be a négyéves, 45 000 km-t futott autó árát. Felcsapom a Hyundai mai árlistáját és mit látok? 4 649 000 Ft-ért vehetek új Hyundai i30-at. Ennyiért 100 lóerős, 1,4 literes, szívó benzines, kézi váltós, ötajtós jár, és valahol ezzel is versenyez a négyéves flottaautó.

Az új és az enyhén használt i30 közvetlen összevetése azért nehézkes, mert már nincs a kínálatban szívó egyhatos. A használt egyhatos teljesítménye 135 lóerő, ehhez közel áll a mai 1,4 literes turbó, amely 140 lóerős. A Comfort felszereltség még létezik, a kombikivitel is, tehát egy új, hasonló Hyundai i30 ára 6 960 000 forint körül alakul.

Így már más a kép. A négy év és az ez alatt megtett 45 ezer kilométer 2,2-2,3 millió forintos árvesztést hozott, vagyis ez a Hyundai elég jól tartja az árát. Jobban mint a dízel, amely újkorában jó hatszázezerrel drágább, négyévesen pedig példánk szerint 200 ezer forinttal olcsóbb.

A teljes dízel vagy benzines autó cikk.

Lépjen velünk kapcsolatba

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.